פירוק רכב הוא השלב האחרון בחייו של הרכב, במסגרת שירות זה מפורקים מהרכב כל רכיביו הפנימיים ויתרת הברזל מועברת לגריטה.

פירוק רכבים מומלץ בשתי מקרים עיקריים, הראשון הוא במקרה שהרכב היה מעורב בתאונת דרכים שבעקבותיה הוא הורד מהכביש. המקרה השני הוא כאשר מדובר ברכב ישן שאין הצדקה כלכלית להחזיקו וסיכויי מכירתו כרכב משומש אפסיים.

פירוק רכבים מתבצע במגרשים פרטיים, מומלץ לבדוק את אמינות המגרש וניסיונו שכן היו מקרים בעבר בהם רכבים שהורדו מהכביש ונמסרו לפירוק המשיכו ללא ידיעת בעליהם לנוע בכבישים.

לפני מכירת הרכב לפירוק נדרש לבטל את רישיון הרכב במשרד התחבורה. בעל הרכב או מיופה כוחו נדרשים להגיע למשרד הרישוי עם תעודת הזהות ורישיון הרכב ולמלא טופס בקשה לביטול רישום הרכב. רכבים עליהם מוטל עיקול, הגבלה או שעבוד לא ניתן לבטל את רישיונם. מהרגע שבו הוגשה הבקשה לא ניתן לבטלה וחל איסור נסיעה ברכב (פרט להגעה למגרש הפירוק).

מגרשי פירוק רבים מודעים לעובדה שהרכבים אותם הם קונים הם רכבים ישנים שבמקרים רבים הורדו מהכביש ואינם כשירים לנסיעה. כיום מגרשי הפירוק מספקים שירותי גרירה לרכב, שירות הגרירה מתבצע לרוב על חשבון המגרש.

התמורה הכספית עבור הרכב משתנה בהתאמה למודל הרכב ומצב רכיביו המכאניים. ממוצע התשלום עבור רכבים לפירוק עומד על כ – 10% מערך הרכב.

בעבר הפעיל משרד האוצר תכנית ארצית לגריטת רכבים ישנים. בשנת 2012 הסתיימה התוכנית הנ"ל למרות התנגדותם של משרד התחבורה והמשרד לאיכות הסביבה.
על פי התוכנית שהיתה קיימת בעבר, קיבל כל בעל רכב 3000 שקלים עבור מכירת הרכב לפירוק.

לפרטים ומידע נוסף השאירו פרטיכם ונציג יחזור אליכם בהקדם

    0/5 (0 Reviews)